Ugrás a fő tartalomra

JazzaJ // LADIK (H/SRB) - Van SCHOUWBURG (B) - REHFORMEN (A) - SŐRÉS (H) KVARTETT

2014. február 19-én este 8h-kor

a Mika Tivadar Mulatóban a JazzaJon!

Ladik Katalin - hang
Jean-Michel Van Schouwburg - hang
Rosi Rehformen - cselló, hang
Sőrés Zsolt Ahad - öthúros mélyhegedű, elektronika, hang
 
Jean-Michel Van Schouwburg belga vokalista-hangperformer és Ladik Katalin költő-előadó-színésznő érzékeny hangszeres kísérettel térképezik fel a zene, a költészet és az ének határvidékeit. Autentikus és kortárs művészet sűrűsödik egyetlen előadásban.

Belépő: 1000 HUF
Szociális jegy: 500 HUF
Támogatói jegy: 1500 HUF

További info: jazzzzzzzaj@gmail.com
Ladik Katalin
Ladik Katalin az 1960-as évek óta aktív költő, performer, színésznő. Újvidéken született, és az utóbbi 20 évben felváltva él és alkot Újvidéken, Budapesten és a horvátországi Hvar szigetén. Az úgynevezett írott költeményekkel párhuzamosan hangkölteményeket és vizuális verseket is alkot, előadóművész, kísérleti zeneművek és hangjátékok alkotója és vokális előadója, képzőművész, továbbá a happening, mail art, akció műfajában is tevékeny. Szkárosi Endrével és Sőrés Zsolttal az 1990-es évek közepe óta dolgoznak együtt a Spiritus Noister nevű formációban. A magyar avantgárd irodalom és performansz művészet nemzetközileg is elismert alakja, fellépései mindig eseményszámba mennek.

A brüsszeli Jean-Michel Van Schouwburg vokális improvizációiban a hagyományos hangképzésen túllépve építkezik. A 90-es évektől kezdve minden létező vokális technikát elsajátított, pl. garaténeklés, felhangok, jódli, különböző száj-hangok, falzett éneklés, multifóniák, valamint halandzsa nyelveket. Olyan, nemzetközileg elismert művészekkel dolgozott együtt, mint Adelheid Sieuw, John Russell, Sabu Toyozumi és az Inaudible collective. Az I Belong to The Band-ben Oli Mayne-nel, Adam Bohman-nel és Sőrés Zsolttal játszik, vokális képességein túl a humor is nélkülözhetetlen eszköze.


Ladik Katalin és Jean-Michel Van Schouwburg Peter Strickland Berberian Sound Studio (2012) című filmjében:


A budapesti születésű, Bécsben élő Rosi Rehformen, avagy Kutas Réka fiatal improvizatív- és zörejzenével foglalkozó csellista és vokalista. Zenészekkel, táncosokkal, szinészekkel és más művészeti ágakban működő alkotókkal is együtt dolgozik. Az elmúlt években Európa több nagyvárosában és rangos kortárs zenei fesztiválján fellépett: többek között Bécsben, Grazban, Prágában, Brnoban, Osloban, Tromsøben, Göteburgban, Kijevben, Berlinben és Zürichben is. Ez lesz az első budapesti fellépése.


Sőrés Zsolt Ahad több mint két évtizede foglalkozik improvizatív, intuitív, elektroakusztikus és zörejzenével ill. hangművészettel. Zenéjére jellemző a formazúzó stratégiák kialakítása és az azonnali átmenetek, instabil akusztikus rendszerek, a folyamatos hangrétegek és egyedi elektronikus eszközök használata. Jelenlegi projektjei: duó az 1971-ben alakult krautrock zenekar, a Faust alapítójával, Jean-Hervé Péron Art-Erroristtal, Ahad & ChrS (Christian Skjødttel), trió Franz Hautzingerrel és Isabelle Duthoit-val, duó Hilary Jefferyvel, Noise Flowers (Oli Mayne-nel és Wahorn Andrással), Ahad & én (Tóth Pállal), együttműködés a Theme és az Inconsolable Ghost együttesekkel stb. Színházakkal, kortárstáncosokkal, videóművészekkel és filmrendezőkkel is dolgozik. A DoN'T Eat Group audiovizuális-interdiszciplináris performanszcsoport tagja.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t