Ugrás a fő tartalomra

Noise Flowers feat. Presser Gábor


KONCERT! 


Noise Flowers feat. Presser Gábor

2016. április 23. szombat, 18h
Ludwig Múzeum 
– Kortárs Művészeti Múzeum, Müpa

Pereszlényi Erika fotó

Wahorn András - szaxofonok, trombita, fuvola, digitális szaxofon, effektek
Sőrés Zsolt - öthúros mélyhegedű, effektek, elektronika, hangzó eszközök és tárgyak
Oli Mayne - vibrafon, szintetizátorok, effektek
vendég: Presser Gábor - zongora

A programon való részvétel a kiállításra érvényes belépőjeggyel, vagy Ludwig Passion kártyával ingyenes. Előzetes regisztráció szükséges: http://bit.ly/NoiseFlowers
//

1984-ben Presser Gábor a pomázi Sasfészekben meglátogatta Wahorn András underground zenészt és képzőművészt egy kötetlen együttzenélésre. Az istállóból átalakított kreatív laboratóriumban két világ találkozott: a legendás zeneszerző, a Locomotív GT vezetője és az avantgárd kultuszzenekar, az A. E. Bizottság egyik alapítója. Sok minden megváltozott azóta, de ők megmaradtak a maguk által kijelölt irányon.
Wahorn András egy hosszúra nyúlt amerikai kaland után 2011-től lett ismét aktív hazai zenei színtéren, azóta pedig az alkalmi formációk mellett több állandó együttesben játszik, amelyek közül az egyik legizgalmasabb az experimentális zenét játszó, 2012-ben alakult Noise Flowers. A trió másik két tagja közül Oli Mayne vibrafonos, aki hazai kortárs zenei élet fiatal generációjának egyik legismertebb alkotójává vált az elmúlt időszakban, néhány éve Londonból – ahol az improvizatív zenei szcéna több jelentős művészével dolgozott együtt – költözött át Budapestre, Sőrés Zsolt pedig az 1990-es évek első felétől aktív a hazai és a nemzetközi szabadimprovizációs zene világában. A Noise Flowers trió zenéjében az akusztikus és elektronikus hangforrások organikus kapcsolatából kibomló improvizációk, zörejstruktúrák, pszichedelikus hangfelhők többszintű zenei egységgé állnak össze. Zenéjükre a sztochasztikus folyékonyság és a hirtelen átmenetek, az instabil akusztikus rendszerek és a hangökonómia egyaránt jellemző. A koncerteken nem egyszer előfordul, hogy Wahorn a szaxofont letéve gyakran csak narrálja az eseményeket: útitársként mellénk szegődik a “kalandban”, s mindig újabb perspektívát kínál. Kifinomult, meglepő játékukban az experimentális zene és a humor találkozásából egyszerre vicces és véresen komoly gondolatok erednek.
A zenekarra felfigyelt már többek között a legendás krautrock együttes, a Faust is, aminek köszönhetően nagy sikerrel adtak koncertet négy évvel ezelőtt az Észak-Németországban megrendezett IX. Avantgarde Fesztiválon. Az újabb kihívások, a különböző kulturális helyzetek közötti izgalmas lehetőségek keresésének és a harminc évvel ezelőtti, mindkét művész számára inspiráló alkalmi Presser-Wahorn duó hatására végül a Noise Flowers meghívta Presser Gábort egy közös koncertre, amelyre 2014. április 26-án, éppen két évvel ezelőtt, a JazzaJ szervezésében a Mika Tivadar Mulatóban teltház előtt került sor. Ennek az exkluzív, izgalmas koncertnek a folytatásaként lép fel a Presser Gáborral kiegészült Noise Flowers a Ludwig Múzeumban, hogy ismét a műfaji korlátok nélküli szabad improvizáció segítségével jussanak el ismeretlen zenei territóriumokra annak megfelelően, ahogyan azt John Butcher szaxofonos, az improvizatív zene egyik mestere megfogalmazta: „A csoportos improvizáció célja olyan zene létrehozása, amelyet önmagában egyik zenész sem tudna elképzelni. A csoportos improvizációnak arra kell késztetnie a zenészeket, hogy túllépjék saját elképzeléseiket.”

Helyszín
Ludwig Múzeum 
– Kortárs Művészeti Múzeum
Müpa
1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t