Ugrás a fő tartalomra

2009 ŐSZ - LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA: "PAUL MORRISSEY FILMJEI A FACTORY-KORSZAK UTÁN"

Szeretettel várjuk 2009 őszén is a Láthatatlan Filmek Klubjában a Ludwig
Múzeumban! Az őszi vetítésekre csütörtökönként kerül sor (az eddigi péntek
helyett).


---
LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA
a Ludwig Múzeumban

2009. ősz

PAUL MORRISSEY FILMJEI A FACTORY-KORSZAK UTÁN

I. 2009. október 8., csütörtök, 18h
MADAME WANG'S
Madame Wang's. Színes amerikai film, angol nyelven, 95 perc, 1981

II. 2009. október 22., csütörtök, 18h
NEGYVEN-EGYENLŐ
Forty-Deuce. Színes amerikai film, angol nyelven, francia felirattal, 90
perc, 1982

III. 2009. november 5., csütörtök, 18h
FÉLVÉREK
Mixed Blood. Színes amerikai film, angol nyelven, 99 perc, 1984

IV. 2009. november 26., csütörtök, 18h
BEETHOVEN UNOKAÖCCSE
Beethoven's Nephew. Színes német-francia film, angol nyelven, 103 perc, 1985

V. 2009. december 3., csütörtök, 18h
SPIKE OF BENSONHURST
Spike of Bensonhurst. Színes amerikai film, angol nyelven, 101 perc, 1988

VALAMINT

LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA EXTRA:

VILÁGPREMIER!
- EGYEZTETÉS ALATT -

VI. 2009. december 17., csütörtök, 18h
ANDREJ ISZKANOV: A TURISTA
The Tourist. Színes orosz film, orosz és angol nyelven, angol felirattal,
2008-2009

- Szünet -

ANDREJ ISZKANOV: A TURISTA: ANGYALOK ÜVÖLTÉSE
The Tourist: Cry of Angels. Színes orosz film, orosz és angol nyelven,
angol felirattal, 2008-2009

---
PAUL MORRISSEY FILMJEI A FACTORY-KORSZAK UTÁN

A Láthatatlan Filmek Klubjában olyan filmeket vetítünk az érdeklődők
számára, amelyek Magyarországon kevéssé ismert vagy elfeledett
remekművek, mai és régebbi underground klasszikusok, avantgárd, absztrakt
filmek, bizarr "B-movie-k", mágikus-misztikus és pszichedelikus mozgóképes
csodák, a filmnyelvet megújítani akaró "metafilmek", kultikus
filmszörnyetegek, vagy éppen olyan művek, amelyek önmagukon is túlmutatva
testesítenek meg valamilyen víziót. Olyan filmeket kívánunk bemutatni a
közönségnek, amelyek többsége vagy kimaradt a hazai filmforgalmazásból,
vagy rekonstrukciójuk csupán a legutóbbi időkben történt meg.

I. 2009. október 8., csütörtök, 18h
MADAME WANG'S
Madame Wang's.Színes amerikai film, angol nyelven, 95 perc, 1981
Szereplők: Patrick Schoene, Christina Indri, William Edgar, Susan Blond,
Jimmy Madaus, Virginia Bruce.
Rendező, operatőr és forgatókönyvíró: PAUL MORRISSEY
- A még a Factoryban készített Women in Revolt (1971) és a L'Amour (1972)
után a Madame Wang's Morrissey "politikai" filmtrilógiájának utolsó
darabja, amelynek főhőse, az Amerikába érkező Lutz (Patrick Schoene) a
Stazi titkosügynöke. Lutz a Long Beach-i kikötőbe érkezik, hogy
előkészítse a kommunista inváziót Amerika baloldali árulóival, "a
hippikkel, Amerikaiakkal, akik gyűlölik az országukat", s akinek
legfontosabb küldetése emellett egyetlen kérdésben összefoglalható: "Nem
tudja, hol találkozhatok ezzel a Jane Fondával?" Lutz hamarosan szerelmes
lesz és elmerül a transzvesztitákkal és groteszk szereplőkkel teli New
York-i szubkultúrában, ahol a kommunista megszállást is leginkább érdekes
kalandnak tartják. A a Madame Wang's (szó szerint) véresen komoly szatíra
az Amerikai Birodalom hanyatlásáról.

II. 2009. október 22., csütörtök, 18h
NEGYVEN-EGYENLŐ
Forty-Deuce. Színes amerikai film, angol nyelven, francia felirattal, 90
perc, 1982
Szereplők: Kevin Bacon, Mark Keyloun, Orson Bean, Harris Laskowy, Tommy
Citera, Carol Jean Lewis, Esai Morales, Bo Rucker, Susan Blond, John
Noonan, Yukio Yamamoto, Meade Roberts, Dave Kris, Rudy de Bellis
Rendező, forgatókönyvíró: PAUL MORRISSEY
- Morrissey "Street Life" trilógiájának első darabja Alan Bowne
kamaradrámája alapján készült, amelyben a New York-i 42. utcában élő
lecsúszott fiatalok drogkereskedelemmel és prostitúcióval foglalkoznak.
Morrissey minden szentimentalizmustól mentesen, sistergő, profán
dialógusokban ábrázolja az ártatlanság totális kihasználását, a múló
serdülő szépség elüzletiesedését, az amerikai hazugságot: "...az elmúlt
harminc-negyven év legnagyobb liberális hazugsága a 'a tegyél meg mindent,
amit csak akarsz'" (P. M.) Egy húsz éves ámokfutó herointúladagolásban
meghal egy New York-i hotelszobában, ahol két fiúprostituált, Ricky (Kevin
Bacon) és Blow (Mark Keyloun) egy idősebb "üzletfelet" (Orson Bean) akar
behálózni. A Forty-Deuce egyszerre sokkoló és vidám, vulgáris és érzékeny,
és Morrissey legjellegzetesebb témáját, a kölcsönös kiszolgáltatottságot,
az önáltatást, a kizsákmányolást, a képmutatást járja körül a "normális"
kapitalizmus mikrokozmoszában.

III. 2009. november 5., csütörtök, 18h
FÉLVÉREK
Mixed Blood. Színes amerikai film, angol nyelven, 99 perc, 1984
Szereplők: Marilla Pera, Richard Ulacia, Geraldine Smith, Rodney Harvey,
Alvaro Rodriguez, William Rodriguez, Eduardo Gonzalez, Steven Garcia,
Edwina Ebron, Andres Castillo, Peter Cruz, John Leguizamo, Yukio Yamamoto,
Susan Blond
Rendező, forgatókönyvíró: PAUL MORRISSEY
- A "Street Life" trilógia második darabjában Alphabet City (a New York-i
Lower East Side A, B, C és D sugárút és környéke) utcai drogbandáinak
harcaiba vezet be minket Morrissey. Egy brazil asszony, Rita La Punta
(Marilla Pera) és ravasz, ám kissé lassú fia, Thiago (Richard Ulacia) a
Maceterosokat (Hentesek), egy olyan gyerekbandát futtatnak, akik még
koruknál fogva büntetés nélkül megúszhatják az elkövetett gyilkosságokat.
Ebben a világban nem létezik gyermekkor, a játszótér új bandatagok
toborzására szolgál csupán. A filmben felbukkanó Empire State Building
Morrissey "idézete" Warhol Empire (1962) című filmjéből. Míg Warhol
fagyott-végtelen képei az amerikai materializmus és imperializmus
ürességét, a "látványt" ábrázolta, addig Morrissey világos színekkel,
zenével teli fikciót teremt, amelyben az Empire fantomképződménnyé válik.

IV. 2009. november 26., csütörtök, 18h
BEETHOVEN UNOKAÖCCSE
Beethoven's Nephew. Színes német-francia film, angol nyelven, 103 perc, 1985
Szereplők: Wolfgang Reichmann, Dietmar Prinz, Jane Birkin, Nathalie Baye,
Mathieu Carrière, Ulrich Berr, Erna Korhel, Pieter Daniel
Rendező: PAUL MORRISSEY
- 1957-ben Jacques Brenner megjelentette fiktív visszaemlékezéseit,
amelyet több életrajzíró munkája alapján készített, s amelyet a komponista
unokaöccsének, Karl van Beethovennek írt. Brenner könyve a zeneszerző
Beethovent és környezetét elsősorban emberi oldaláról mutatja be, amelyben
Karl az "áldozat". 1972-ben pedig Luigi Magnani Karl van Beethovenről írt
egy másik könyvet: Il Nipote di Beethoven címmel. Paul Morrissey a tőle
megszokott egyedi látásmóddal készítette el e két mű alapján egyik utolsó
filmjét, a Beethoven's Nephew-t. A film Morrissey kosztümös
szörnyfilm-trilógiájának (Flesh for Frankenstein /1973/, Blood for Dracula
/1973/) utolsó darabja, amelyben Beethoven alakja a zseniális zeneszerző
és a látens homoszexuális despota paradoxonában ábrázolódik.

V. 2009. december 3., csütörtök, 18h
SPIKE OF BENSONHURST
Spike of Bensonhurst. Színes amerikai film, angol nyelven, 101 perc, 1988
Szereplők: Sasha Mitchell, Ernest Borgnine, Anne DeSalvo, Sylvia Miles,
Geraldine Smith, Antonia Rey, Rick Aviles, Maria Patillo, Taliso Soto
Rendező, forgatókönyvíró: PAUL MORRISSEY
- Spike Fumo (Sasha Mitchell) egy jóképű fiatal olasz bokszoló, aki
szociális felemelkedését a megnyert meccsek és a helyi maffiafőnök, Baldo
Cacetti elkényeztetett lányával, Angellel (Maria Patillo) kötendő
házassága révén akarja biztosítani. A filmbeli pragmatikus család az
alvilággal, bűnözéssel áthatott liberális jóléti társadalomban él. S ha a
létfenntartásért harcoló (nagy)család Morrissey egyik legerősebb
metaforája, akkor a ring a makrovilág, a társadalom tükre. A film a
"Street Life" trilógia utolsó darabja.

VALAMINT

LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA EXTRA:

VILÁGPREMIER!

- EGYEZTETÉS ALATT -

VI. 2009. december 17., csütörtök, 18h
ANDREJ ISZKANOV: A TURISTA
The Tourist. Színes orosz film, orosz és angol nyelven, angol felirattal,
2008-2009
Szereplők: Szvjatoszlav Ilijaszov, Roman Kim, Manoush, Andrej Iszkanov,
Maria Zaharova, Dimitrij Verholat, Alexandra Batrumova, Anna Bisztrova,
Aljona Sztrebkova, Nagyezsda Poljakova, Irina Zenkina, Anna Kollerova,
Viktor Szilkin, Kim Sonderholm, Alexander Sevcsenko, Andrew Copp, Dimitrij
Szkripnik

- Szünet -

ANDREJ ISZKANOV: A TURISTA: ANGYALOK ÜVÖLTÉSE
The Tourist: Cry of Angels. Színes orosz film, orosz és angol nyelven,
angol felirattal, 2008-2009
Szereplők: Szvjatoszlav Ilijaszov, Roman Kim, Manoush, Andrej Iszkanov,
Maria Zaharova, Dimitrij Verholat, Alexandra Batrumova, Anna Bisztrova,
Aljona Sztrebkova, Nagyezsda Poljakova, Irina Zenkina, Anna Kollerova,
Viktor Szilkin, Kim Sonderholm, Alexander Sevcsenko, Andrew Copp, Dimitrij
Szkripnik

Sorozatszerkesztő: Sőrés Zsolt

A filmek megtekintését felnőtt nézőinknek ajánljuk!
A DECMBER 17-I ANDREJ ISZKANOV-VETÍTÉSEKET KIZÁRÓLAG 18 ÉVEN FELÜLI
NÉZŐINK FIGYELMÉBE AJÁNLJUK!

A filmek információs vetítések keretében kerülnek bemutatásra. A filmek
többségét DVD-ről vetítjük.
A műsorváltoztatás jogát fenntartjuk!

Belépő: 600 Ft/alkalom

Helyszín:
LuMú
Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum
Művészetek Palotája
1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.
Előadóterem, 1. emelet
Tel.: (06-1) 555-3444
Fax: (06-1) 555-3458
www.ludwigmuseum.hu
Filmklub-info: sores@iti.mta.hu

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t