Ugrás a fő tartalomra

AHAD & SKJØDT + BUDAY ENIKŐ ZAJKONCERT / VOLKOVA SISTERS LIVE ACT

Roham Kávézó
2011. január 20. csütörtök, 21:30

Az est első felében:

CHRISTIAN SKJØDT /DK/ (analóg elektronika, tárgyak) Aalborgban él. Az Aalborgi Zeneakadémián, ahol dobosként végzett, elektronikus zeneszerzést tanít. Zenéjének gyújtópontja az improvizáció, a nem-hagyományos hangeszközök, a dekonstrukció, amely Skjødt számára egyúttal az ember versus gép-ellentétben meghúzódó kíváncsiságból fakadó kreativitás terepe is. Emellett a Tonometer Music experimentális zenei kiadó vezetője. A kortárs improvizatív-experimentális zene számos kiválóságával működött együtt Eugene Chadbourne-től Martin Klapperig. Sőrés Zsolttal 2009 óta dolgoznak együtt duófelállásban.
http://www.skjodt.net/
http://www.tonometermusic.com/





SŐRÉS ZSOLT AHAD (mélyhegedű, elektronika, tárgyak) jelenleg működő együttesei: „I Belong to the Band” (Adam Bohmannal, Jean-Michel Van Schouwburggal, Oli Mayne-nel), trió Franz Hautzingerrel és Isabelle Duthoittal, duó Rhodri Daviesszel, trió Oli Mayne-nel és Varga Zsolttal, „Spiritus Noister” (Kovács Zsolt gitárossal valamint Ladik Katalin és Szkárosi Endre fonikus költőkkel), „Lektrónia” című multimédiás projekt Ladjánszki Mártával és Koroknai Zsolt képzőművésszel, „Don't Eat Group” (a filmes, videó / képzőművész Juhász Andrással) stb. Gyakran működik együtt koreográfusokkal, színházi csoportokkal, képzőművészekkel és videoművészekkel, filmrendezőkkel. A Láthatatlan Filmek Klubja vetítéssorozat szervezője a Ludwig Múzeumban. 2008-tól a Relatív (Át)Hallások Nemzetközi Független Kortárs Zenei Találkozó művészeti vezetője az Artus Stúdióban. 2005-ben a Szünetjel Könyvek sorozat szerkesztőjeként magyar nyelven megjelentette az alábbi könyveket: Jozef Cseres: „Zenei szimulákrumok”; Michael Nyman: „Kísérleti zene. Cage és utókora”; Edwin Prévost: „Nincsen ártatlan hang. AMM és az önfelfedezés gyakorlata. Metazenei Narratívák.” 2008-ban „Az autonómia új esélyei” címmel Peter Lamborn Wilson / Hakim Bey és más ontológiai anarchisták írásaiból szerkesztett kötetet. 2009-től a kultikus horror-underground-szürrealista filmrendező, Andrej Iszkanov (Habarovszk, Orosz Távol-Kelet) egyik munkatársa.
http://ahadmaster.blogspot.com
http://www.r33.hu/index.php/profil-szerkesztes/userprofile/Ahad



BUDAY ENIKŐ experimentális táncos, koreográfus, aki a Duncen-Dienes Orkesztika Iskolában kezdte kortárstánc tanulmányait 2002-ben. Az iskola befejezése után Berger Gyula társulatának tagja. 2006-ban Tanaka Minnel dolgozott. Első szóló koreográfiáját Japánban mutatta be, a Dance Hakushu 2006 Fesztiválon. Ugyan ebben az évben a IV. „Rite of Forest”, Tanaka Min koreográfus, rendező előadásának táncosa Tokióban. 2007-ben Enikő alapítótagja a SHU Műhely nemzetközi kísérleti csoportnak. 2008-ban Dániában tanult mozgásszínházat, Sztanyiszlavszkij módszert és fénytechnikát. 2009-ben Nagy József (Szkipe) rendezővel dolgozott együtt. Enikő a mellett, hogy tagja a londoni “Rite of Augury” experimentális csoportnak, szóló táncosként dolgozik együtt hazai, dán, holland, japán és angol zenészekkel.
http://budayeniko.blogspot.com/

VJ: Vízer Edit




--
Az est második részében:

VOLKOVA SISTERS LIVE ACT
SÁNDOR DANI és BERGER DALMA szuperduója. A nagy felállás minimál verziója. Ez a live act olyan, mintha a Volkova számok megszületését látnánk élőben, a stúdióban, a két zenész minden rezdülésére ráhangolódva.
http://www.myspace.com/volkovasisters

*

Roham Kávézó
1088 Budapest, Vas utca 16.
http://roham.hu/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t