Ugrás a fő tartalomra

ANDY WARHOL SILVER FACTORYJA - AZ IDEIGLENES AUTONÓM TERÜLET EGYIK LEHETSÉGES MODELLJE

SŐRÉS ZSOLT előadása
(MTA BTK Irodalomtudományi Intézet)

2012. március 22-én csütörtökön 18h-tól!


az ELTE BTK, Múzeum krt. 4/C. 328-as termében


"'Az emberi test a költészet, meg az utca'" (Henri Chopin) - Az avantgárd irodalom nyelvi és műfaji kontextusai" című kurzuson




Az előadáson részleteket vetítünk
ANDY WARHOL
és PAUL MORRISSEY filmjeiből is!

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!




"Az emberi test a költészet, meg az utca" (Henri Chopin)

Az avantgárd irodalom nyelvi és műfaji kontextusai

A kurzus a 20. században kibontakozó avantgárd és experimentális tendenciák egyes fontos jelenségeinek elemzésén keresztül az új irodalmi-művészeti nyelvek és művészetközi folyamatok vizsgálatára vállalkozik. Ilyen például a költészet és a képzőművészet köztes területén artikulálódó vizuális irodalmi hagyomány, vagy a szintén az irodalom és egy másik művészeti ág átfedésében formálódó hangköltészet (poésie sonore), illetve a modern összművészeti tendenciák egyik tartós műfaji dimenziója, a futurista estektől és a dadaista kabarétól a hatvanas évekbeli happeningen és a Fluxus-eventen át a mai performanszművészetig terjedő, nyelvi, vizuális, hangi és gesztuális jellemzőkkel egyaránt rendelkező „Aktionkunst”. De foglalkozunk a 20. század második felében az informatika és a szofisztikált, új technikai médiumok, illetve a vizuális és digitális transzformáció által kibontakoztatható nyelvi regiszterek (videóköltészet, robotika, számítógépes irodalom stb.) kultúraformáló hatásával is. Szabadegyetemi kurzusunk az Artpool Művészetkutató Központ Archívumával is együttműködik.

Előadások és előadók:
Március 1. Fény és kő, avagy összművészet-e az avantgárd? (Dr. Bengi László, ELTE Összehasonlító Irodalom- és Kultúratudományi Tanszék)
Március 8. A szavalattól a hangversig. Költői paradigmák: Marinetti, Schwitters, Artaud, Isou (Dr. Szkárosi Endre, ELTE Olasz Tanszék)
Március 22.  Andy Warhol Silver Factoryja - az Ideiglenes Autonóm Terület egyik lehetséges modellje (Sőrés Zsolt, MTA Irodalomtudományi Intézet)
Március 29. Az Agy-Rém. Hajas Tibor költői szövegei és a neovantgárd poétikai eljárások (Dr. Havasréti József, PTE Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék)
Április 12. 83/31/79, avagy Eötvös/Krúdy/Erdély - a Verzió című film mint adaptálás  (Dr. Gelencsér Gábor, ELTE Filmtudományi Tanszék)
Április 19. Azonosítatlan repülő tárgy. Erdély Miklós és a neoavantgárd akcionizmus (Dr. Müllner András, ELTE Média és Kommunikáció Tanszék)
Április 26. HANG/KÉPEK -  zene és vizualitás kölcsönhatásai a kortárs művészetben (Dr. Veres Bálint, MOME Elméleti Intézet)
Május 3. Arctól falig - Maszkok, szerepjátékok Ladik Katalin művészetében (Dr. Dánél Mónika, ELTE Összehasonlító Irodalom- és Kultúratudományi Tanszék)
Május 10. A művészet mint politikai, kommunikációs és diverzáns eszköz a közösségi média korában (Dr. Máriáss Béla, Tudósok)
Május 17. Kortárs emlékművek és művészeti intervenciók (Dr. Kékesi Zoltán, MKE Intermedia Tanszék)

Előadások időpontja:
csütörtök, 18-19h
Helyszín:
ELTE BTK, Múzeum krt. 4/C. 328-as terem
Részvételi díj:
1.000,- Ft / előadás, diákoknak 500,- Ft, bérlet is váltható
Kapcsolat:
Szkárosi Endre, 06.30.210-0847, szkarosi@ludens.elte.hu
Tomsics Nóra, 06.20.525-8095, tomsics.nora@btk.elte.hu
Web: http://www.itadokt.hu/linkek

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t