Ugrás a fő tartalomra

„A SEMMI VISSZHANGJA”: CHRISTIAN KOBI – SŐRÉS ZSOLT AHAD duó koncertje

Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum
2013. február 7. csütörtök, 19h

Fotó©Fazakas Rita
„A semmi visszhangja” -
a 'John Cage-dzsessz' és mai reflexiói


A hang szabadsága: John Cage a vasfüggöny mögött című kiállításhoz kapcsolódó programot Sőrés Zsolt Ahad rövid bevezetője nyitja John Cage és az improvizatív zene, illetve a zörejzene kapcsolatáról. Ezt követi egy akusztikus, improvizatív, zajzenei koncert, mely után a fellépő művészek beszélgetést tartanak a közönséggel a hallottakról.
Az esemény helyszíne a Ludwig Múzeum 2. emeleti kiállítótere.
A beszélgetés nyelve angol.

CHRISTIAN KOBI - szopránszaxofon
SŐRÉS ZSOLT AHAD - öthúros mélyhegedű

CHRISTIAN KOBI
Kobi 1976-ban született Bernben. Klasszikus zenét tanult a Bázeli Zeneakadémián. Tanulmányait később a párizsi Cité Internationale des Arts-ban folytatta, posztgraduális tanulmányokat végzett Lucernben és mesterfokozatot szerzett a Zürich-i Zene- és Performansz Akadémián. Érdeklődése az improvizáció, a kortárs zenei komponálás területére fókuszál, a hang és a tér viszonyait illetve a komponálás és improvizáció határterületeit kutatja. Szólóban illetve különböző improvizatív zenei együttesekkel lép fel. Kobi eddig többek között az alábbi művészekkel dolgozott együtt: John Butcher, Jacques Demierre, Jonas Kocher, a Konus Kvartett, Lionel Marchetti, Katharina Weber stb. Jelenleg a Szófa Budapest együttműködéseken alapuló kortárs zenei projekt művészeti vezetője és kezdeményezője. A Zoom in nemzetközi experimentális zenei fesztivál művészeti vezetője.


SŐRÉS ZSOLT AHAD
Sőrés Budapesten él, húsz éve játszik improvizatív-, zörej- és kortárs experimentális zenét; hangszerei a hagyományos és az öthúros mélyhegedű, valamint a különböző, egyedi készítésű hangszerek, áramkör-átalakított játékok, „lo-fi” analóg szintetizátorok és hangforrások, hangzó eszközök. Jelenleg aktív projektjei: Ahad's Masters Garden szóló- és kollektív projekt, trió Franz Hautzingerrel és Isabelle Duthoit-val (valamint e trión keresztül: Erhard Hirttel, Julius Fujakkal), duó Jean-Hervé Péron Art-Erroristtal (az 1971 óta működő legendás krautrock zenekar, a Faust alapítójával), duó Hilary Jefferyvel, Noise Flowers (Oli Mayne-nel és Wahorn Andrással), I Belong to the Band (Adam Bohmannal, Oli Mayne-nel és Jean-Michel Van Schouwburggal), Ahad & ChrS (duó Christian Skjødttel), trió Christian Skjødttel és J. Milo Taylorral, Positive Noise Trió (Kováts Gergővel és Kovács Gergellyel), Spiritus Noister (Ladik Katalin és Szkárosi Endre fonikus költőkkel), Ahad & én (duó Tóth Pállal) stb. Sőrés 1995 óta dolgozik együtt képző-, film- és videóművészekkel, színházakkal és kortárs táncművészekkel, tánccsoportokkal is. 2010-ig a Láthatatlan Filmek Klubja vetítéssorozat szervezője a Ludwig Múzeumban. 2008-2010 között a Relatív (Át)Hallások Nemzetközi Független Kortárs Zenei Találkozó művészeti vezetője az Artus Stúdióban, Budapesten; azelőtt az 1990-es évek közepétől működő Szünetjel Fesztivál egyik szervezője volt. 2012-ben a kelet-európai országokban megrendezett Sound Exchange fesztivál-, szimpózium- és programsorozat magyar kurátora volt. Az alábbi kötetek magyar kiadásának szerkesztője: :
Jozef Cseres: Zenei szimulákrumok; Michael Nyman: Kísérleti zene. Cage és utókora; Edwin Prévost: Nincsen ártatlan hang - Az AMM és az önfelfedezés gyakorlata - Metazenei Narratívák. 2008-ban Sőrés Az autonómia új esélyei címmel Peter Lamborn Wilson / Hakim Bey és más ontológiai anarchisták írásaiból szerkesztett kötetet, 2011-ben pedig az alternatív valóságok - lehetséges világok koncepcióit és ennek kultúrtörténeti aspektusait tárgyaló Meghekkelt valóságok antológia szerkesztője és társszerzője. Versei, experimentális textuális munkái eddig két könyvben láttak napvilágot. 


Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum
1095 Budapest
Komor Marcell u. 1.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t